Tandfix.dk – kampagne til unge
Tandlægeforeningen står bag en ny og anderledes online kampagne rettet mod unge. Tandfix.dk hedder portalen der med humor og ironi skal fange de unges interesse for deres egen tandsundhed.
Alt for mange unge dropper de regelmæssige besøg hos tandlægen. Det vil Tandlægeforeningen nu gøre noget ved med en kampagne, der er målrettet unge på 18-25 år. Kampagnen skal fortælle de unge, at det kan have store konsekvenser at droppe tandlægebesøget, og at det faktisk bedre kan betale sig at gå regelmæssigt til tandlæge end at lade være.
Tandfix.dk
Kampagnen, der starter den 23. august, er primært onlinebaseret og tager udgangspunkt i websitet TandFix.dk, hvor de unge kan gå ind i et univers, der er skabt på humor og ironi. Men de unge vil også støde på kampagnen på Facebook. Det eneste, de ikke vil støde på, er løftede pegefingre.
– Vores ønske er at gå i dialog med de unge og tage udgangspunkt i deres livssituation uden at tale ned til dem.
Vi ved, at mange unge synes, at de regelmæssige tandlægebesøg ikke er så nødvendige, fordi de ikke har nogen problemer med deres tænder og tandkød lige her og nu. Men som meget andet, så viser konsekvenserne sig ofte først senere i livet, udtaler Tandlægeforeningens formand, Susanne Andersen.
Det er vigtigt at få taget tingene i opløbet, når det handler om sygdomme i tænder og mund. Hvis man venter, risikerer man både tandpine og omfattende behandling.
Det er også billigt at få et tjek hos tandlægen.
– Mange unge ved ikke, at en almindelig undersøgelse faktisk kun koster 83 kr., når man er 18-25 år, mens en tandrensning koster 178 kr. Det kan ikke betale sig at vente, siger Susanne Andersen.
I forbindelsen med kampagnens start vil tandlægestuderende i København og Århus tage ud på tekniske skoler og SOSU-uddannelsessteder og gå i dialog med de unge om deres tandplejevaner. Samtidig vil der blive hængt kampagneplakater op, og der vil blive delt poser ud med vand, flyers, tandbørste og tandpasta.
Kampagnen er blevet til med støtte fra Danske Regioner og er udviklet i samarbejde med kommunikationsbureauet NetPeople.
Besøg Tandfix.dk
Besøg Tandfix.dk på Facebook
Hvordan gik det med kampagnen? Har I statistik over, hvilken effekt det har haft? 🙂
Det er ved at være længe siden.. Måske på tide med en kampagne mere? 🙂
En ny kampagne kunne være meget interessant 🙂
Nogen der ved, om de er ved at lave en ny?
Kom der noget uddybende ift. denne kampagne? 🙂